Informacije o projektu
Ime projekta: Razvoj digitalnih kompetenc in temeljnih znanj računalništva in informatike v vrtcih
Akronim projekta: RINKO
Šifra projekta: RINKO, št. 303-50-2024/35
Naročnik projekta, program: Republika Slovenija, Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje – Načrt za okrevanje in odpornost in Evropska unija – NextGenerationEU.
Povezava do razpisa: Javni razpis Razvoj digitalnih kompetenc in temeljnih znanj računalništva in informatike 2024-2026
Časovni okvir: 1. 9. 2024 – 30. 6. 2026
Vrednost projekta: 657.120,00 EUR
Višina sredstev UM FERI: 98.560 EUR
Spletna stran: www.rinko.si
Nosilec projekta: Univerza v Mariboru, Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko, Koroška cesta 46, 2000 Maribor
Vodja projekta: dr. Boštjan Šumak (UM FERI)
Vsebinski vodja projekta: dr. Maruša Laure (UM PEF)
Sodelujoče organizacije in konzorcijski partnerji projekta
- Univerza v Mariboru, Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko (prijavitelj)
- Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta
- Vrtec Murska Sobota
- Osnovna šola Vransko – Tabor – Enota Vrtec
- Vrtec Jožice Flander
- Vzgojno izobraževalni zavod Vrtec Ormož
- Vrtec Pedenjped Novo mesto
- Vrtec Jelka
- Vrtec Manka Golarja Gornja Radgona
- Vrtec Škofja Loka
- Vrtec Borisa Pečeta
- Vrtec Laško
Povzetek projekta
Projekt RINKO se osredotoča na razvoj in vpeljavo temeljnih znanj računalništva in informatike (v nadaljevanju: RIN) v predšolski vzgoji. V današnji družbi je ključno, da že najmlajši otroci pridobijo osnovna znanja in kompetence s področja RIN, ki so potrebne za uspešno delovanje v sodobnem svetu. Obstoječi izobraževalni kurikuli v slovenskih vrtcih ne vključujejo vsebin RIN, kar pomeni, da otroci ne dobijo zadostne osnove za razvoj teh veščin. Projekt naslavlja te pomanjkljivosti z razvojem prilagojenih didaktičnih pristopov in gradiv, ki bodo omogočila zgodnje uvajanje temeljnih znanj RIN brez uporabe elektronskih naprav.
Namen projekta je prispevati k zgodnjemu uvajanju temeljnih znanj RIN v vrtce, razvijati prilagojene pedagoško-didaktične pristope na področju RIN ter opolnomočiti vzgojitelje, z nudenjem ustreznih usposabljanj in podpore.
Glavni cilji projekta so:
- dvig temeljnih znanj RIN pri otrocih v vrtcih
- razvoj in implementacija inovativnih pedagoških strategij za poučevanje RIN
- usposabljanje vzgojiteljev za učinkovito poučevanje RIN
- ustvarjanje kakovostnih didaktičnih enot (t. i. učnih scenarijev) in gradiv, ki bodo dostopna tudi po zaključku projekta,
- spodbujanje sodelovanja in izmenjave dobrih praks med vzgojno-izobraževalnimi zavodi (VIZ)
Predvideni rezultati projekta
- vzpostavitev inovativnih oddelkov, ki bodo preizkušali didaktične pristope in pedagoške strategije razvoja temeljnih znanj RIN predšolskih otrok
- izdelavo in objavo didaktičnih enot (t. i. učnih scenarijev) na prosto dostopnem spletišču
- izdelava in objava pristopov vseh vključenih VIZ na področju dviga temeljnih znanj RIN, vključno s katalogom znanj
- usposobljenost vzgojiteljev za poučevanje RIN vsebin
- vzpostavitev spletne platforme za deljenje virov in dobrih praks
- vzpostavitev mreže vrtcev, ki bo spodbujala komunikacijo in sodelovanje med VIZ
Metode dela vključujejo aktivno sodelovanje vzgojiteljev in raziskovalcev pri razvoju učnih vsebin in strategij, organizacijo usposabljanj in delavnic za vzgojitelje, redno spremljanje in evalvacijo napredka ter prilagajanje pristopov na podlagi povratnih informacij. Projekt bo uporabljal sodobne učne metode (npr. igrifikacija, problemsko učenje, projektno učenje in druge) za spodbujanje zanimanja otrok za vsebine RIN. Projekt RINKO bo tako prispeval k zgodnjemu uvajanju temeljnih znanj RIN in zagotovil, da bodo otroci že od malih nog pripravljeni na izzive sodobne digitalne družbe.
Ciljne skupine v projektu RINKO so predšolski otroci, vzgojitelji in drugi strokovni delavci v vrtcih.