NIDiKo: Razvoj prilagodljivega kurikuluma neformalnih izobraževanj za pridobitev in razvoj digitalnih kompetenc

Informacije o projektu

Ime projekta: Razvoj prilagodljivega kurikuluma neformalnih izobraževanj za pridobitev in razvoj digitalnih kompetenc
Akronim projekta: NIDiKo
Shema: ARIS-CRP-2025
Tematski sklop: Znanje in spretnosti za kakovostno življenje in delo
Financerja: (1) ARIS – Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije, (2) MDP – Ministrstvo za digitalno preobrazbo

 

Št. projekta:  V2-2505
Časovni okvir: 1. 9. 2025 – 31. 8. 2027
Vrednost projekta:  150.000,00 EUR
Vrednost projekta za UM: 103.846,15 EUR
Nosilec projekta na UM: izr. prof. dr. Luka Pavlič
Sodelujoče organizacije: Gospodarska zbornica Slovenije, Dimičeva ulica 13, 1000 Ljubljana

Projektna skupina

izr. prof. dr. Luka Pavlič (UM FERI)
doc. dr. Tina Beranič (UM FERI)
dr. Viktor Taneski (UM FERI)
Luka Četina (UM FERI)
Špela Čučko (UM FERI)
Mateja Pucihar Baebler (GZS)
Mojca Volf (GZS)
Marko Štefančič (GZS)

Povzetek projekta

Digitalne kompetence so omogočevalec uspešnega in učinkovitega sodelovanje posameznikov v sodobni družbi. Gre za aktualno področje, katerega med svoje cilje v okviru Digitalnega kompasa za evropsko desetletje postavlja tudi EU. Pridobivanje in razvoj digitalnih kompetenc je sicer prepoznan v okviru formalnega izobraževanja, kljub temu pa nastaja nesorazmerje med pričakovanimi in doseženimi digitalnimi kompetencami različnih ciljnih skupin. Bodisi gre za mlajše, starejše, zaposlene posameznike ali ljudi z različnimi oviranostmi, je mogoče obstoječo vrzel preseči z neformalnimi izobraževanji. Neformalna izobraževanja za pridobitev in razvoj digitalnih kompetenc so sicer že prisotna, a gre za področje, ki ni sistematično urejeno. Cilj projekta je tako razvoj modularno zasnovanega prilagodljivega kurikuluma za neformalna izobraževanja na področju digitalnih kompetenc, kar vključuje tudi protokol podeljevanja mikrodokazil, vzpostavitev sistema certificiranja pridobljenih znanj ter pripravo metodologije za spremljanje kakovosti izvedenih izobraževanj. V okviru projekta bomo analizirali obstoječe stanje kurikulumov neformalnega izobraževanja za pridobitev in razvoj digitalnih kompetenc, pri čemer se bomo osredotočili na vsebinsko povezanost le teh z obstoječimi okvirji digitalnih kompetenc. Pregledali bomo tudi druge elemente učnih enot, kot so načini poučevanja, načini preverjanja znanja ter načini priznavanja in sledenja opravljenim izobraževanjem. Nadalje bomo identificirali izobraževalne potrebe ter na osnovi trenutnega stanja identificirali vrzeli med povpraševanji in ponudbo neformalnih izobraževanj. Na podlagi spoznanj bomo razvili prilagodljiv in modularen kurikulum za pridobitev in razvoj digitalnih kompetenc, skupaj z okvirno osnovo učnih enot. Te bodo vsebovale učne izide, metode poučevanja in preverjanja znanja ter smernice za izvedbo in certificiranje dosežkov neformalnih izobraževanj. Za slednje bomo v okviru projekta pripravili strategijo in okolje za izdajo, beleženje in upravljanje mikrodokazil o doseženih digitalnih kompetencah, ki temelji na enotnih kriterijih, omogoča povezljivost z obstoječimi sistemi ter vključuje smernice za priznavanje, shranjevanje in deljenje certifikatov. Ena izmed poglavitnih značilnosti razvitega kurikuluma bo prilagodljivost, kar bomo naslovili z vzpostavitvijo metodologije za spremljanje, vrednotenje in izboljševanje kakovosti neformalnih izobraževanj za namen zbiranja povratnih informacij in mehanizmov za uvajanje trajnostnih izboljšav. Nenazadnje bomo s sistematičnim pristopom naslavljanja različnih ciljnih skupin razvili strategijo trženja neformalnih izobraževanj, tako z vidika vključevanja in motiviranja izvajalcev kot nagovarjanja potencialnih udeležencev. Pomemben del tega bo predstavljal jasno definiran protokol sodelovanja zunanjih partnerjev, ki bo v kombinaciji s strategijo prispeval k večji prepoznavnosti, verodostojnosti in zaupanju v neformalna izobraževanja za pridobitev in razvoj digitalnih kompetenc.

Struktura projekta

Projekt NIDiKo je osredotočen na razvoj prilagodljivega kurikuluma za neformalna izobraževanja na področju digitalnih kompetenc, vzpostavitev sistema certificiranja pridobljenih znanj ter pripravo metodologije za spremljanje kakovosti in širjenje mreže deležnikov. Razdeljen je na pet delovnih paketov pri čemer vsak vsebuje več aktivnosti. Projekt traja 24 mesecev:

  • DELOVNI PAKET 1: ANALIZA POTREB NEFORMALNEGA IZOBRAŽEVANJA (M1 – M8)
  • DELOVNI PAKET 2: RAZVOJ OKVIRA PRILAGODLJIVEGA KURIKULUMA (M8 – M16)
  • DELOVNI PAKET 3: SMERNICE CERTIFICIRANJA IN SISTEM ZA IZDAJO CERTIFIKATOV (M12 – M17)
  • DELOVNI PAKET 4: SPROTNO VREDNOTENJE, IZBOLJŠEVANJE IN ZAGOTAVLJANJE KAKOVOSTI (M14 – M23)
  • DELOVNI PAKET 5: PROMOCIJA, OBVEŠČANJE IN VKLJUČEVANJE ZUNANJIH PARTNERJEV (M19 – M24)

Comments are closed.